Mücevher İhracatçıları Birliği Türkiye’nin en büyük alım heyeti organizasyonuna imza atıyor. Bu kapsamda Ekim ve Mart aylarında çok sayıda yabancı alıcı İstanbul’da ağırlanıyor. Alım heyeti son yıllarda İstanbul Jewelry Show’un lokomotifi haline geldi. Mart ayındaki misafir sayısı; 1500’e ulaştı. Peki, ağırlanacak firmalar nasıl belirleniyor?

Mücevher İhracatçıları Birliği’nin düzenlediği alım heyeti, Türkiye’nin en büyük alım heyeti özelliğine sahip. Mart ayındaki İstanbul Jewelry Show kapsamında 1500’e yakın alıcı İstanbul’da ağırlandı. Peki, bu alıcılar nasıl belirleniyor? Bu süreci Mücevher İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Kamar’dan dinledik.

Çalışmalar aylar öncesinden başlıyor
Fuar için çalışmalarımıza 5 ay öncesinden başlıyoruz. Öncelikle önceki fuarlara gelmiş olan firmaların bilgileri elimizde. Üye firmalarımızı arayıp, davet etmek istedikleri özel müşterilerinin listelerini belirlemelerini istiyoruz. Söylediğim gibi aylar önce başlayan bir çalışma. Hatta son iki hafta bu listedeki alıcılar tek tek aranıp teyid ediliyor. Katılamayacak olanlar da ikna edilip katılmaları sağlanıyor.

Dünyanın 5 bölgesine profesyonel firmalarla çalışıyoruz
Bu firmalardan da önemli sayıda nitelikli alıcı fuarlarımıza geliyor. Altından montüre, makine ve ekipmandan gümüşe kadar hemen hemen her kategoride alıcı gelmesine dikkat ediyoruz. Bununla birlikte bütçemiz dahiline VIP alıcı kategorisi de belirledik. Bu kapsamda, sınırı sayıda; ancak önemli alıcıların otelle birlikte ulaşım giderlerini de karşılıyoruz.

Firmalarımızdan liste alıyoruz
Alım heyetine ağırlanacak olan alıcıların belirlenmesi oldukça uzun bir süreç. İlk etapta biz üye firmalarımızla birlikte bir eleme yapıyoruz. Sonrasında oluşturduğumuz listeyi 3-4 hafta öncesinden bakanlıkla paylaşıyoruz.

Liste bakanlık kontrolünden geçiyor
Ticaret Bakanlığı yetkilileri de bu liste üzerinde detaylı bir istihbarat çalışması yaptıktan sonra ziyaretçi listemiz netleşmiş oluyor. Bazen de bakanlık bize  “Bu firma gelmiş; ama bir faturası ya da alımı yok, bu firmayı ağırlamanız doğru olmayabilir’’ şeklinde dönüş yapabiliyor. Kısacası oldukça uzun süreli ve titiz bir çalışma ortaya konuyor.

Fuar ziyaretlerini kontrol ediyoruz
Misafirlerimizin fuar ziyaretlerini de takip ediyoruz. Geçen fuardan itibaren bu konuda bir uygulamaya başladık. Firmalara kart tanımlıyoruz. Alıcılarımız fuara en az 2 gün gelerek, bu kartlarına 2 kaşe vurduruyorlar. Üçüncü gün misafirlerimiz otelden ayrılırken görevliler bu kaşeleri kontrol ediyor. Eğer firma fuarı 2 gün ziyaret etmediyse konaklama bedeli alıcıdan tahsil ediliyor.

En önemli görev; fuar katılımcılarına kalıyor
Tabi burada en önemli konu şu; biz fuarlara dünyanın dört bir yanından titiz araştırmalar sonucu nitelikli alıcıları getiriyoruz. Konaklamalarını, hatta çok önemli alıcıların ulaşımlarını dahi karşılıyoruz. Üstelik bunu yaparken fuar katılımcısı üye ihracatçı firmalarımızdan listeler alıyoruz. Bu yabancı alıcıların fuara girip girmediklerini de kontrol ediyoruz. Ama, takdir edersiniz ki bundan sonrası firmalarımıza kalıyor. Eğer fuara katılan firma gerektiği gibi hazırlanmazsa bizim getirdiğimiz alıcılardan da verim alamıyor, ‘’Nitelikli alıcılar gelmedi’’ diye sitem ediyor. Oysaki fuara iyi hazırlanan katılımcılar, bu çalışmanın meyvelerini topluyor.

Artık katılımcıların eğitimine odaklanıyoruz
Fuara katılan her firmanın iş yapması bizim için önemlidir. Ama gözlemlerimiz şu ki, firmalar fuara iyi hazırlanamadıkları için satış / ihracat kaybı ortaya çıkıyor. Bu yüzden katılımcıların fuarlardan verim alabilmeleri için bilinçlendirilmesi çalışmalarına başladık. Bu fuarda başarılı fuar için yapılması gerekenler listesini tüm katılımcılara dağıttık.

Firmaları faaliyet alanlarına göre kategorize ederek fuar konusunda bilinçlendiriyoruz
Fuarlara hazırlık konusunda daha sağlıklı bilinçlendirme yapılabilmesi için kategori bazında toplantılar da düzenlemeye başladık. Firmalarımızı montürcü, altıncı, gümüşçü vb. şekilde sınıflandırarak çalışma grupları oluşturuyor ve bu gruplarda da bilgilendirmeler yapıyoruz. Eğer fuara katılan firma gerektiği gibi hazırlanmazsa bizim getirdiğimiz alıcılardan da verim alamıyor, ‘’Nitelikli alıcılar gelmedi’’ diye sitem ediyor. Oysaki fuara iyi hazırlanan katılımcılar, bu çalışmanın meyvelerini topluyor